HISTORIA DEL ARGIZAIOLA

Hirurogeita hamarreko hamarkada erdialdean, mugimendu fotografiko agrupazionistak indar dezente zuen Euskal Herrian, eta informazioa eta esperientzia trukatzearen poderioz, harremanak sendotzen hasi ziren euren artean. Horrela, 1973an, Altsasuko Alaska hotelean, eta orduan Ipar Euskal Herrian zehar zeuden argazkizaleen talde batzuen artean, ARGIZAIOLA SARIA sortu zuten. Sari honen berezitasuna, zera zen, zenbait lehiaketetan aukeratutako argazkien lehiaketa eta modu berean, erakusketa ibiltari bat zen.

Garai hartan, hauek ziren Argizaiola sarian parte hartzen zuten lehiaketak:

*SAN PRUDENCIO Lehiaketa, Gasteizen, Arabako Kultur Kontseiluak bultzatutakoa.

*MEMORIAL MARQUES DE ROCAVERDE, Donostian, Gipuzkoako Argazkilari Elkarteak antolatutakoa.

*MEMORIAL NICOLAS ARDANAZ, Iruñan, Nafarroako Zine eta Argazki Elkartearen babesean.

*QUINCENA VIZCAINA, Bilbon, Vizcaya Club Cine Fotok antolatutakoa.

Horren ondorioz, EUSKAL HERRIKO ARGAZKILARI TALDEEN ELKARTEA sortu zen, 1978an, eta geroago, CONFEDERACIÓN ESPAÑOLA DE FOTOGRAFIA izeneko elkartea, hau ere euskaldunak bultzatutakoa.

Lehiaketak indarra galtzen joan ziren eta horren eragina ARGIZAIOLAren deialdietan ere ikusi genuen. Horregatik, urte batzuetan ez zen lehiaketarik antolatu, eta 1995ean hasi zen sari honen bigarren garaia. Aurten 39 ekitaldia egin da eta gaur egun, ARGIZAIOLA saria osatzen duten lehiaketak, hauek dira:

*Bergara Hiria.  BERGARA.

*Kirol Argazki Lehiaketa . BERGARA

*Trofeo Gipuzkoa Internacional. DONOSTIA.

*Legazpi Hiria. LEGAZPI.

*Tolosa Herria. TOLOSA.

*Indalecio Ojanguren. EIBAR.

*Photoka. GERNIKA.

* Irun Hiria.

* Igartza Saria. BEASAIN.

* ONCE Saria. BILBAO.

*Nikolas Lekuona. ORDIZIA.

*Zumaiako Argazki Lehiakera. ZUMAIA.

* Ramón Serrás. ZARAUTZ.

* AMOREBIETA-ETXANO.

* Derio Argazki Lehiaketa. DERIO.

Hasiera batean, argazki onenak aukeratzen ziren ARGIZAIOLA Sarian. Gaur egun, argazkilari sarituak dira gonbidatutakoak, eta hauek aukeratzen dute aurkeztuko dituzten argazkiak.

2018ra arte CD-ROM batean argitaratu dugu edizio bakoitzaren emaitzak, baina aurtengo ediziotik (39. Trofeoa) USB baten bidez egin dugu.

Azken bi uteotan (ARGIZAIOLA 2018 eta ARGIZAIOLA 2019) emaitzak doako app baten bidez ere ikus ditzakezue (bai Android bai iPhone mugikorretan eabiltzeko).

App hauek topatzeko eta deskargatu ahal izateko «Argizaiola 38» eta «Argizaiola 39» izenak  bilatu behar ditugu.

En 1973, en el Hotel Alaska de Alsasua, y en el transcurso de diversas conversaciones entre los responsables de distintas Agrupaciones Fotográficas del País Vasco sobre una hipotética Federación, surgió la idea y fue convocado el PRIMER TROFEO ARGIZAIOLA. La principal característica de este certamen fotográfico era que se realizaba con las fotografías previamente clasificadas en los siguientes concursos y posteriormente se exponía en diferentes localidades de nuestra geografía:

*Concurso fotográfico SAN PRUDENCIO, del Consejo de Cultura de Alava.

*MEMORIAL MARQUES DE ROCAVERDE, de la Sociedad Fotográfica de Gipuzkoa.

*MEMORIAL NICOLAS ARDANAZ, de la Agrupación Fotográfica y Cinematográfica de Navarra.

*QUINCENA VIZCAINA, del Vizcaya Club Cine Foto.

Aquellos momentos propicios para nuestro asociacionismo fotográfico dieron por fin resultado en 1978, con el nacimiento de la FEDERACIÓN DE AGRUPACIONES FOTOGRÁFICAS DEL PAÍS VASCO, y posteriormente con la CONFEDERACIÓN ESPAÑOLA DE FOTOGRAFÍA impulsada así mismo desde el  País Vasco.

El Trofeo ARGIZAIOLA fue durante años el máximo exponente de la concursística vasca, pero al decaer el mismo, cuando menos el concepto en que estaba basado, cayó en un pequeño paréntesis, para volver con renovada fuerza en el año 1995. En esta edición los concursos que han sido clasificatorios para el ARGIZAIOLA 2019 (trofeo 39) son:

*Bergara Hiria.  BERGARA.

*Kirol Argazki Lehiaketa. BERGARA

*Trofeo Gipuzkoa Internacional. DONOSTIA.

*Legazpi Hiria. LEGAZPI.

*Tolosa Herria. TOLOSA.

*Indalecio Ojanguren. EIBAR.

*Photoka. GERNIKA.

*Ciudad de Irún. IRÚN.

* Igartza Saria. BESAIN.

*Concurso Fotográfico de la ONCE. BILBAO.

*Nikolas Lekuona. ORDIZIA

*Zumaiako Argazki Lehiaketa. ZUMAIA.

* Ramón Serrás. ZARAUTZ.

* AMOREBIETA-ETXANO.

* Derio Argazki Lehiaketa. DERIO.

Si en la primera época del Certamen ARGIZAIOLA eran las fotografías las que se clasificaban para la fase final, ahora son los fotógrafos premiados en los concursos base quienes reciben una invitación a participar, y lo hacen con absoluta libertad.

Hasta el año 2018 los resultados de cada edición se han publicado en CD-ROM, pero a partir de la edición actual (Trofeo 39) se han editado en USB.

El resultado final de las dos últimas convocatorias (ARGIZAIOLA 2018 y ARGIZAIOLA 2019) también  está disponible como app gratuita descargable para móviles (tanto para Android como para IPhone).

Para descargar cada una de ellas simplemente hay que buscarlas con los nombres que hacen referencia a su número de edición: «Argizaiola 38« y «Argizaiola 39«.